What are a deep tech enthusiast, an agronomist, an artificial intelligence engineer and a data scientist doing in the middle of a field of berries? They work to improve the vision of the orchard, developing innovative high-impact tools using new machine vision technologies.
La rilevazione si è svolta il 13/5/2021 in 15 punti di vendita della grande distribuzione organizzata nella zona urbana di Genova. Sono stati raccolti i prezzi, i brand, le promozioni e la qualità dell'offerta dell'assortimento dei piccoli frutti nella GDO italiana.
IRRIGATION AND NUTRITION OF BLUEBERRY, PRINCIPLES AND PRACTICE
Irrigation and fertilisation have a major influence on the performance of a plant at blueberries. The quantity and quality of the water used has a fundamental effect on the health and performance of a plant, which must also be fed correctly in order to produce in an optimal...
La rivoluzione delle nuove varietà di mirtilli Sebbene il mondo sia ancora nella presa della pandemia attuale – il mercato dei mirtilli non ha smesso di crescere. Sta avanzando in una tendenza permanente dello sviluppo che è stato mantenuto per più di un decennio. Parallelamente a questo – il mercato delle genetiche – in particolare […]
GDO Italia, prezzi in calo per lamponi e more, in aumento mirtilli e ribes
Nelle 7 insegne online della GDO rilevate, è stato rilevata un aumento dell'8% nel numero di referenze in assortimento rispetto alla rilevazione precedente del 08/05/2021.
È nelle qualità organolettiche che si trovano gli elementi di differenziazione e le caratteristiche che rendono certe cultivar di mirtilli più competitive, differenzianti o redditizie rispetto ad altre. Crescita costante Nella crisi pandemica mondiale, il mercato del mirtillo non ha smesso di crescere e avanza in una tendenza permanente di sviluppo che si mantiene da […]
While Morocco is still the leading player in Europe for blueberries and raspberries, the market space occupied by Spain and Portugal continues to grow. Italian production is still only directed towards the national market.
How Lidl is optimisng prices, formats and packaging
German discounter Lidl has an interesting range in its German shops these days. Although not very wide, Lidl's offer nevertheless intercepts different segments and does so very effectively.
Conventional blueberries are on offer in a standard 250g&...
THE NEW LINE OF BLUEBERRY ZERO RESIDUE FROM ESSELUNGA
Esselunga continues the process of segmenting the berries category by adding a new zero residue line alongside the standard, organic and premium lines.
The "Residuo zero" line is active on blueberries packaged under Esselunga's "Naturama" brand, a "line of fresh food products with a control...